یوگای مادر و کودک

در کلاس یوگای مادر و کودک (مادر و نوزاد، مادر و نوپا)، تمرین‌هایی هم برای مادر و هم برای کودک در قالب ارتباط، ماساژ، ریتم، حرکت، بازی، تنفس و ریلکسیشن داده می‌شود. این تمرین‌ها به مادر کمک می‌کند با فرزند خود و مادران دیگر ارتباط بهتر بگیرد، در فعالیت‌ها و بازی‌های شاد با فرزندش شرکت و نقاهت بدنش را تسریع کند، تنش‌های بدنی و روحیش را کاهش دهد، و همچنین مادر یاد می‌گیرد چگونه در خانه با بازی با فرزندش وقت بگذراند و بدن خود را هم سالم نگه دارد.
با انجام تمرین‌های این کلاس، سیستم حرکتی، حس‌های بدنی (بینایی، شنیداری، لامسه، صحبت کردن و …) در کودک تقویت و ارتباط بین نیمکره‌های چپ و راست مغز و کارکرد آن‌ها بهتر می‌شود. کارکرد دستگاه گوارش کودک هم بهتر می‌شود، راحت‌تر حرکت می‌کند و با دنیای پیرامونش ارتباط می‌گیرد. کودک ریتم و صداهای زبان را زودتر یاد می‌گیرد و ادا می‌کند. مهارت‌های اجتماعی کودک زودتر شکل می‌گیرد و خلاقیتش تقویت می‌شود.
مادر و کودک زمان شادی را با هم سپری می‌کنند و ارتباطشان عمیقتر می‌شود. مادر و کودک با هم فعالیت و با هم ریلکس می‌کنند، خواب هر دو بهتر می‌شود و از سلامت بدنی و روحی بیشتری بهره می‌برند.

فواید کلاس یوگای مادر و کودک:

١. ارتباط بهتر مادر و کودک
٢. خواب بهتر مادر و کودک
٣. رشد سیستم حرکتی، عصبی، و تقویت حس‌های کودک
۴. کارکرد بهتر دستگاه گوارش کودک
۵. برقراری ارتباط مادران و کودکان با دیگر شرکت‌کنندگان کلاس
۶. ریلکس شدن مادر و کودک
٧. نقاهت بدن مادر
٨. کشش و تقویت عضلات مادر و کودک
٩. فعالیتی لذت‌بخش و شاد برای مادر و کودک
١٠. کمک به خلاقیت و یادگیری کودک